Zoeken van mails

Je bent hier:

Binnen MailFlowr kun je op 3 manieren zoeken naar e-mails
1. Via “Snel zoeken”
2. Via “Geavanceerd zoeken”
3. Via het klantrecord

1. Snel zoeken

Snel zoeken vind je in de bovenbalk(1)

Je kunt in deze balk een zoekterm intoetsen, het systeem gaat dan direct zoeken naar alle mails met die zoekterm. Je kunt zoeken op:
1. Eén enkel woord. Bijvoorbeeld: Test
2. Meerder woorden. Zoeken op meerdere woorden dus bijvoorbeeld: Test 3
3. Meerdere woorden (Exact). Dit kan door gebruik te maken van ” “ om de zoekterm dus bijvoorbeeld “Test 3”
4. Zoeken op een woord of bijlage dat begint met, eindigt met of beide. Gebruik dan een * als wildcard Bijvoorbeeld Test* , *Test of *Test*

2. Zoeken op meerdere woorden
Zoek je bijvoorbeeld op test 3. Dan word er gezocht naar mails die de woorden test en 3 bevatten. Dit kan soms te veel resultaten opleveren, zie hieronder:

3. Zoeken op meerdere woorden (Exact)
Je kunt ook specifieker zoeken door gebruik te maken van haakjes (” “) rond de zoekterm plaatsen. Hierdoor word de hele zoekterm gezocht i.p.v. afzonderlijk.
Zoek je dus op “test 3” (1) dan moet de e-mail specifiek “test 3” bevatten en niet test en 3 afzonderlijk. Dit geeft dan de volgende resultaten:

4. Zoeken op wildcard woorden (*)
Wil je meer resultaten, dan kun je een * achter de zoekterm plaatsen, dus in dit geval Test*. Hij vindt dan alle mails die de tekst bevatten dat begint met test.
Ook kun je bijvoorbeeld zoeken op *Test (eindigend met Test) of *Test* (alles met het deel Test in het woord).

2. Geavanceerd zoeken

Om geavanceerd te zoeken klik je op het pijltje naar onderen (1) in het zoekveld.

Dit opent een nieuw scherm met de mogelijkheid om op meer zaken te zoeken. Het kan een combinatie zijn van meerdere zoek criteria (1 t/m 7)

  1. Hier geef je de zoekterm in, zoals bij punt 1. Snel zoeken al uitgelegd.
  2. Zoek op specifiek(e) labels
  3. Zoek in specifieke mailbox
  4. Zoek op een mail die toegewezen is aan een specifieke collega.
  5. Zoek op een mail met een specifieke status
  6. Geef een datum bereik op van de zoek opdracht
  7. Geef aan of je ook de SPAM en de prullenbak Wilt doorzoeken

3. Via het klantrecord

Als je weet van welke klant de mail komt, dan is het het handigste om de mail op te zoeken via het klantrecord.
Klik rechtsboven op jouw naam(1) en klik op klanten en bedrijven(2).

Zoek(1) vervolgens de klant op en klik de klant aan(2).

Via het tabblad Geschiedenis(1) zie je de historie van e-mails van deze klant.

Wil je alle historie zien van het hele bedrijf, Zoek(1) dan de klant op en klik dan op de bedrijfsnaam (3), in dit geval Test bedrijf X. Er komt dan een pop-up met de e-mailgeschiedenis van het hele bedrijf.

Inhoudsopgave
Schuiven naar boven